Medion AKOYA P2213T

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Medion AKOYA P2213T op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Anoniem 03-04-2015
Geschreven voor: Medion AKOYA P2213T

Op vlak van hybrid latops met volwaardige Windows 8 is er weinig keuze en zeker als het budget beperkt is.
Mijn eerste ervaring met de Medion Akoya P2213T is heel positief. Hiervoor had ik een Asus T100, een 10.1" tablet met 32GB ssd en win 8.1, en ik moet zeggen dat de Medion alles heeft wat ik miste bij de T100.
-Wat wordt er geleverd:
In de doos zat de laptop zelf, de dock, de lader, de usb 3 micro b, een recovery disk, een application & support disk, een doekje het scherm en handleidingen. Hier ben ik heel tevreden van, zeker met de bijgeleverde usb 3 micro b!

-Beeldkwaliteit (7):
Ik ben zeer tevreden van het beeldscherm. Een Full-hd scherm van 11,6 inch met goede contrast en helderheid. Ik had vooral schrik voor de helderheid. De meeste hybrids binnen deze prijsklasse hebben problemen met de helderheid, maar deze hybrid overtrof mijn verwachtingen. De kijkhoek is ook dik in orde en de kleurweergave van de Medion is zonder twijfel een van de betere.

-Geluidskwaliteit (6):
Van het geluid ben ik minder tevreden en dit omdat de stemmen soms niet duidelijk zijn wanneer ik de volume op 80% zette. Wat ik wel een aanwinst vind, is de Dolby Digital Plus Home Theater. Deze helpt bij de geluidskwaliteit en heeft leuke opties.

-Snelheid (7):
Zoals ik hierboven heb vermeld, had ik een Asus T100. Van deze tablet was ik al tevreden met de snelheid. De Medion overtreft dit volledig. Ik ben hier heel tevreden van. Ik werk meestal tegelijkertijd met Firefox en Chrome terwijl ik met Office aan het werken ben, en ik heb geen enkele vertraging gemerkt. Full-hd films afspelen is ook geen probleem.
De harde schijf in de toetsenbord zelf kan soms traag zijn bij het kopiëren van de SSD in de tablet naar de harde schijf. De SSD in de tablet is zeer vlot en opstarten is heel snel!

-Vormgeving/degelijkheid (8):
Medion heeft voor een soort plastic gekozen dat vrij stevig is. Gebruik van plastic is in deze prijsklasse is vrij gebruikelijk. Enige minpunt is dat de toetsenbord een klein beetje inbuigt bij het typen. Van de aansluitingen ben ik ook heel tevreden. Met de micro usb b heb je in totaal 3 ubs ingangen en een mini-hdmi. De oplader is ongeveer 3,5 meter lang, dus lang genoeg!
Met de ingebouwde batterij in het dock gaat de Medion ongeveer 6 uurtjes mee en zonder de dock gaat die 4 uurtjes mee.

-Conclusie:
In het algemeen ben ik heel tevreden over deze hybrid. Het is snel, degelijk gebouwd en batterijduur is dik in orde.

reviewer 15 03-04-2015
Geschreven voor: Medion AKOYA P2213T

Snelle opstart, vrij veel overbodige software dat automatisch wordt opgestart. Enig opkuiswerk maakt hem nog sneller

Spicy69 03-04-2015
Geschreven voor: Medion AKOYA P2213T

Ik ben aangenaam verrast door het product. Omdat we thuis slechts één laptop hebben en onze pc het onlangs begeven heeft hebben we beslist om deze laptop/tablet aan te kopen om zo toch wat meer gebruiksgemak te hebben. Het is een zeer mooi toestel en bewijst dat Medion meer is dan een Aldimerk. Het is de 1ste keer dat ik met Windows 8 werk maar dat is een kwestie van gewoonte, dat went wel. De gebruiksaanwijzing lezen is belangrijk want door de combinatie van laptop en tablet zijn er ook 2 batterijen die apart opladen. Het scherm is van goede kwaliteit en reageert goed, het is enkel wennen om de gewone windows interface met touchscreen te gebruiken.

Tot nu toe ben ik dus zeer tevreden over mijn aankoop en hopelijk ben ik dat over enkele maanden ook nog.